Na een intense afgelopen anderhalf jaar vonden wij het belangrijk om op een positieve manier het nieuwe schooljaar in te luiden. Het was een motiverende eerste week met teambuildingsactiviteiten en andere nuttige dagen vol informatie die leerlingen fijn hebben laten landen op school. Zij hebben vol goede moed en vol energie aan hun lessen kunnen beginnen. Op dinsdagochtend stond er voor elke klas een kennismaking met de mentor op het programma. Het middagprogramma stond in het teken van een teambuilding met het personeel.
Op woensdag en donderdag vonden er gedurende de dag veel activiteiten plaats waar de leerlingen aan hebben deelgenomen. De onderbouwleerlingen begonnen hun ochtend met een gave speurtocht, georganiseerd door meneer Van Swaaij. De speurtocht leidde hen via tientallen opdrachten naar het strand van Scheveningen en de resultaten werden via de app GooseChase bijgehouden. Dansjes, complimentjes aan Ciska, een zelfverzonnen weerbericht; we hebben de mooiste uitvoeringen binnen zien komen. Sommige leerlingen hebben hier zelfs extra punten mee gescoord!


De bovenbouw begon op de woensdag direct met de Beach Challenge op het strand. De klassen werden in groepen verdeeld en wisselden elkaar af met de activiteiten, georganiseerd door Beleving aan Zee. Sommigen begonnen met schatzoeken, anderen met de stormbaan of waterestafette. Gedurende de middag wisselden de onderbouw en bovenbouw elkaar af.
De donderdagochtend stond volledig in het teken van workshops, gegeven door Skool. Per klas werden er twee workshops aangeboden. Leerlingen mochten experimenteren met graffiti, light graffiti, flashmob, streetdance, ghetto drums, rap, zelfverdediging, soap acteren, theaterimprovisatie en stagefighting. Het was ontzettend gaaf om alle leerlingen zo creatief en enthousiast bezig te zien.
Na deze dagen vol activiteiten was het op vrijdag tijd voor een “lesdag”, maar wel met een alternatieve invulling. Het doel was om leerlingen in de juiste mindset te krijgen voor een nieuw jaar op school en om ze na het weekend goed te kunnen laten starten. Er werd ingezoomd op wat leerlingen kunnen verwachten en hoe ze eigenaarschap kunnen nemen voor hun eigen leerproces. Voor de eindexamenklassen was er een feestelijke barbecue georganiseerd bij Solbeach.